Ahad, 29 September 2013

Saya Budak Baru Belajar

Bismillahirrahmanirrahim.
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.

Bisnes atau perniagaan merupakan satu bidang yang amat saya minati. Lebih-lebih lagi bila mengingati hadith yang menyebut bahawa sembilan per sepuluh rezeki datangnya dari perniagaan. Saya pernah cuba menjual macam-macam. Dari produk makanan, pakaian, perfumes, beg hinggalah produk katalog seperti Avon dan Cosway.

Semuanya saya cuba jual, lebih-lebih lagi kalau jumpa barang yang boleh diborong dengan harga yang jauh lebih murah. Masalah yang selalu saya hadapi adalah masalah marketing. Skop jualan saya hanya terhad di kalangan ahli keluarga dan rakan sahaja. Saya tak tahu dan malu untuk membuat promosi. Tetapi disebabkan minat yang mendalam dan sikap ingin mencuba, saya tidak kisah sangat tentang untung rugi. Yang penting bagi saya adalah pengalaman dan ilmu. Makin banyak saya mencuba, makin banyak pengalaman dan ilmu yang saya dapat. Alhamdulillah, untung sikit-sikit tu ada lah.

Saya suka mencari maklumat tentang produk-produk yang ada potensi. Akhirnya, beberapa hari lepas saya telah mendaftar sebagai stokis bagi produk Tepung Magik. Saya hanya tawakkal sahaja masa tu. Berbekalkan sokongan dari suami tercinta saya membuat pembayaran untuk menjadi stokis Tepung Magik bagi kawasan tempat tinggal saya sekarang iaitu Tampoi dan kawasan sekitarnya. Sekarang saya tengah menunggu barang  tersebut sampai ke rumah. In Shaa Allah, mudah-mudahan dengan izin Allah dapatlah saya memulakan bisnes saya dengan produk ini.

Mohon sokongan dari sahabat sekalian. Kalau ada yang berminat nak jadi ejen pun boleh hubungi saya ya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan